Marketing

Je firemní prezentace na sociálních sítích vhodná pro každého?

Internetové stránky a sociální sítě tvoří v dnešní době online identitu každé společnosti. Jsou ale sociální sítě vhodné pro všechny druhy společností? Zajímá nás váš názor!

Okénko do minulosti: „Haló, já jsem sociální síť!“

Mnoho z nás ještě pamatují dnes oblíbené sociální sítě tak trochu jinak. Sdílelo se vše, šťouchalo se, lajkovalo a reklam bylo, minimálně v českém prostředí, pomálu. Facebook nabíral na popularitě a netrvalo dlouho, na sociální síti byl snad úplně každý. Jednoho dne se mezi uživateli začala šířit poplašná zpráva, že Facebook začne být brzy placenou službou až se jeho uživatelé začali ptát sami sebe… „Na čem Facebook vlastně vydělává?“ Nedlouho poté se na přihlašovací stránce zobrazila zpráva „Facebook je a vždy bude zdarma“. Od té doby se však Facebook začal postupně měnit a jeho uživatelé si toho začali všímat, protože příspěvků, pro které na sociální síť chodili, začalo ubývat a přibývat naopak začalo reklamních sdělení nebo příspěvků sledovaných stránek. Řada jeho uživatelů si změny všimlo a na sociální síti se začala nudit. Z odlivu uživatelů těžil Instagram, sociální síť dříve určená primárně na sdílení fotek 🙃

Proč jsou sociální sítě oblíbené?

Sociálních sítí je v dnešní době nespočet, každá však funguje rozdílně a je zaměřena na různé skupiny uživatelů. Jedno ale mají všichni uživatelé společné, na sociální sítě se chodí bavit a přesně to by si měly firmy, jež si zakládají své profily uvědomit. Pokud prodáváte, vyrábíte originální designové produkty, dost možná vaše příspěvky na sociálních sítích budou oblíbené, daleko větší popularitu si však ale získáte osobním přístupem a zajímavým obsahem.

Pokud však sociální profil chcete mít jen proto, že ho mají všichni, možná se založením ještě počkejte. Den, týden, měsíc, rok. Dokud si nebudete skutečně jisti, že máte co nabídnout a jste připraveni obětovat online světu svůj drahocenný čas. Sociální sítě zkrátka nejsou pro každého, než se do nich pustíte, položte si tyto otázky:

👉 Mám opravdu dostatek volného času?
👉 Baví mě sociální sítě?
👉 Nabízím vhodný produkt/službu?
👉 Jsem kreativní?
👉 Opravu to chci dělat?

Pokud jste si jistě, ale opravdu jistě odpověděli 5× ano, tak to s největší pravděpodobností má smysl. Mějte ale na vědomí, že jedna sociální síť pro začátek úplně bohatě postačí. Stejně vše ukáže čas, a proto bych skončil oblíbenou hláškou mavebáků: „Nevyzkoušíš, nevieš“.

Jaký na sociální sítě máte názor v poslední době vy? Jak je vnímáte a jakému druhu příspěvků dáváte přednost? Věnujte 5 minut vašeho času našemu průzkumu vyplněním anonymní ankety. Předem moc z mavebu děkujeme 😊

Dotazník

Štítky:

Kategorie:

Marketing

Štítky:

Kategorie:

Marketing
Menu