Reklama

Google Ads, aneb 5 největších záludností v kampaních

Neopakujte chyby, kterými si už prošli jiní. Tak by se jednoduše dalo shrnout, co se dozvíte v tomto článku. Sepsali jsme pět záludností v Google Ads, na které je dobré si při nastavování a úpravách kampaní dávat pozor. Některé realizované úpravy ve svém primárním nastavení umí něco navíc, což nutně nemusí znamenat, že to chcete. O tom si už ale udělejte obrázek sami.

Vyhledávací kampaně včetně obsahové sítě

Zkontrolujte si, jestli náhodou nepoužíváte ve vyhledávací kampani zapnutou volbu „Včetně Obsahové sítě Google“. Vyhledávací a Obsahová síť mají zpravidla naprosto odlišné cíle. Pokud chcete použít oba typy kampaní, doporučujeme je rozdělit do samostatných kampaní. Podle mých zkušeností tento typ kampaní lidé často používají i v případě, kdy jim obsahová síť nic nepřináší a pouze je zbytečně stojí peníze.

Regionální cílení

Chcete oslovit cílovou skupinu pouze ve vybraném regionu? Pak věřte, že samotné regionální cílení reklamní kampaně nemusí být výhra. Je tu totiž další vykutálenost Google Ads. Jako primární nastavení Google využívá „Přítomnost nebo zájem“ = lidé, kteří jsou nebo se pravidelně pohybují ve vašich cílových lokalitách, nebo o ně projevili zájem. Právě druhá část definice napovídá, že reklamy se budou zobrazovat i uživatelům, kteří nikdy v daném regionu fyzicky nebyli! A věřte, že to může být i více uživatelů, než kteří ve vámi požadovaném regionu zadávají vyhledávací dotazy, na které chcete být vidět.

Remarketing

Hezky rozeběhnutý remarketing potěší snad každého inzerenta. Podle velikosti publika jste ani nečekali, že se reklamy budou tolik zobrazovat a proklikávat. Nebo vlastně podle velikosti publika neměl RMKT ještě ani běžet 🙂 Podívejme se na další primární nastavení Google Ads. V nastavení sestav reklamních kampaní je tlačítko „Upravit cílení reklamní sestavy“, kde je po prokliku vidět nastavení rozšířeného cílení. To znamená, že Google automaticky pouští reklamy i mimo vaše publikum (návštěvníky vašeho webu).

Více o remarketingu v článku Získejte víc z PPC kampaní

Doporučení Googlu

Sledujete doporučení od Googlu pro spravovaný účet? Pozor! Existuje totiž možnost, že po odkliknutí „použít doporučení“ vyskočí dotaz, jestli chcete totéž provést vždy, když se doporučení objeví. A to opravdu nechcete, minimálně v některých případech. Je spousta doporučení, která je dobré nejdříve projít a teprve potom použít! No, vlastně vždycky si je nejdříve projděte 😀

Co smažete, nedá se vrátit

Jste zvyklí z Skliku, že se vlastně nic nedá smazat a vše jde vrátit zpět? U Googlu na toto zapomeňte. Gratulujeme, místo pozastavení jste si smazali kampaň, která historicky výborně běžela 🎉 Tak se s ní rozlučte a můžete začít znovu. U Googlu totiž platí „Co peklo schvátí, to už nenavrátí“. Takže pozor, tady se zbrklé klikání opravdu nevyplácí.

Inzerce na Googlu má nespočet výhod a přínosů pro velké množství inzerentů. A nemusíte být zrovna nadnárodní společnost nebo leader ve svém oboru. Je ale dobré znát i nastavení, jejichž výsledkem nemusí být vždy zvýšení efektivity vaší inzerce. Některá primární nastavení vám naopak vcelku pěkně umí provětrat peněženku, aniž by vám to reálně něco přineslo. A bohužel se s takovými nastaveními setkáváme u našich nových klientů zcela běžně.

Jestli vám článek přišel zajímavý, tak ho neváhejte poslat dál a sdílejte. Zároveň vám můžeme slíbit, že to není poslední článek od mavebáků 👉 nezapomeňte nás sledovat na sociálních sítích 👍

Štítky:

Kategorie:

Reklama

Štítky:

Kategorie:

Reklama
Menu