Inspirace

Jak mohl vypadat vizuální styl Národní galerie Praha? Podívejte se na návrh, který se v soutěži umístil na 3. místě

Soutěž, ve které se utkalo 9 českých grafických studií má svého vítěze. Pojďme se ale společně podívat na to, s jakými návrhy vítězná práce ve druhém kole soutěže soupeřila.

Soutěž, kterou pro Národní galerii Praha organizoval CZECHDESIGN, se nakonec zúčastnilo z 10 oslovených celkem 9 grafických studií. Do druhého kola s vítězným studiem Najbrt postoupilo také Studio Heyduk, Musil & Strnad, které skončilo na třetím místě.

Cílem soutěže bylo najít vizuální identitu, která Národní galerii zpřístupní široké veřejnosti atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací.

Nová vizuální identita měla za cíl komunikovat galerii jako živou a otevřenou instituci, přátelskou a příjemnou k návštěvníkům, tedy aby byl znatelný posun od velké nepřístupné instituce, kterou symbolizuje dosavadní logo se znakem lva.

Studio Heyduk, Musil & Strnad

Studio kreativně vede dvojice Filip Heyduk a Martin Strnad, oba absolventi ateliéru Zdeňka Zieglera na pražské UMPRUM. Studio má ve svém portfoliu mnoho úspěšných realizací široké škály zakázek od grafického řešení výstav, přes vizuální identity institucí po firemní branding. Jsou autory vizuální identity Akademie múzických umění v Praze, České filharmonie, Kláštera Broumov a řady výstav, akcí, knih a katalogů předních českých galerií.

Heyduk, Musil & Strnad, návrh logotypu Národní galerie Praha | Zdroj: Czechdesign.cz, Musil & Strnad
Heyduk, Musil & Strnad, návrh logotypu Národní galerie Praha | Zdroj: Czechdesign.cz, Musil & Strnad
Heyduk, Musil & Strnad, návrh logotypu Národní galerie Praha | Zdroj: Czechdesign.cz, Musil & Strnad
Heyduk, Musil & Strnad, návrh logotypu Národní galerie Praha | Zdroj: Czechdesign.cz, Musil & Strnad
Heyduk, Musil & Strnad, návrh logotypu Národní galerie Praha | Zdroj: Czechdesign.cz, Musil & Strnad
Heyduk, Musil & Strnad, návrh logotypu Národní galerie Praha | Zdroj: Czechdesign.cz, Musil & Strnad

Komentář poroty

„Návrh předložil nápadité logo prezentující různorodost sbírek NGP na principu užití tří různých druhů písem. Porota oceňuje hravost celého systému, který umožňuje značnou variabilitu a dobře plní svojí funkci – sdělovací a estetickou. Někdy však tato variabilita jde až na hranu čitelnosti sdělení, vzhledem k prostředí často přehlcenému vizuálními motivy. Nápaditou stránkou návrhu je typografická image kampaň a nabídnuté napojení dvou reklamních ploch v jeden vizuální celek. Naopak, za slabší stránku návrhu porota považuje až příliš otevřenou práci s barvami a diagonální členění obrazových motivů, které znesnadňují jednoznačnější kodifikaci komunikace NGP,“ komentuje návrh odborná část poroty.

Zdroj: Czechdesign.cz

Štítky:

Kategorie:

Inspirace

Štítky:

Kategorie:

Inspirace