Marketing

Sklik Expert Fórum 2021

Další ročník Sklik Expert Fóra (Sklik Expert Fórum 2019) za námi a máme pro vás výtah toho nejzajímavějšího ze Seznamu pro letošní rok! 

Online Video kampaně 

Video kampaně, oproti běžným bannerovkám, lépe pracují s emocemi. Právě to se projevuje na výsledcích kampaní, čísla hlásí 60% meziroční nárůst v  počtu impresí. Videa jsou v kurzu! I tento formát ale není pro všechny. Vhodný je především pro brandové kampaně – podpora značky, produktů. Investice se obvykle pohybuje v desítkách tisích korun. Odměnou vám nicméně bude, oproti YouTube, zobrazení na prémiovém obsahu pod dohledem profesionálů. Pokud se pro video kampaně na Seznamu rozhodnete, ideální délka spotu je 15-20 vteřin, hlavní sdělení se doporučuje umístit nejdéle v půlce celého spotu.

Produktové inzeráty 

Už jsou tu s námi dlouho, ale na své popularitě nyní získávají zejména díky Carouselu – podobné zobrazení jako v Google Nákupech (nahoře na stránce). 

Nezapomeňte, že se dají dělit podle: 

  • Kategorií 
  • Výrobce 
  • Ceny 
  • Vlastního štítků 1 a 2, kde můžete mít například akce, maržovou skupinu, atp. 

Z toho vyplývá, že nejdůležitější je struktura a celkové zpracování feedu! Tedy, dobrý FEED = úspěšné kampaně v PI. 

Do feedu lze také přidat extra message, která může upozornit například na novinky, dopravu zdarma aj., a to přímo v zobrazení inzerátu. 

Důležité je při optimalizaci pracovat s vylučujícími klíčovými slovy (jako bychom to nevěděli 🤦‍♀️). 

Jak naboostovat menší účty? (nejenom ve financích 😋) 

Pokud nepoužíváte všechny typy shod, tak začněte! Pracujte s vylučováním nerelevantních dotazů – to je sice někdy zdlouhavá práce, ale z vlastních zkušeností můžeme potvrdit její návratnost. 

Určitě se také vyplatí vytváření nových sestav z vyhledávacích dotazů a na ty pak vytvořit konkrétní reklamy – můžeme docílit snížení ceny za proklik a zvýšení celkového CTR a i konverzního poměru. Retargeting rozdělujte více co do času i třeba kategorií (částí) webu.

Cookieless budoucnost? 

Největším strašákem všech inzerentů Jak se svět internetu bez cookies projeví na výsledcích kampaní asi nikdo s jistotou neví, změna se nicméně nejvíce dotkne retargetingových kampaní, kde Seznam hledá nové možnosti cílení, které by retargeting alespoň částečně nahradili. Nabízí se níže zmíněné cílení na klíčová slova, ještě větší zaměření na cílení na konkrétní URL adresy a obecně větší důraz na akviziční cílení. Další možností jak nahradit retargeting může být cílení na emailové adresy vašich zákazníků.

Poměrně komplikovaná problematika, která zamotává hlavy nejen lidem v Seznamu a dle jejich slov bude během tohoto roku ošetřena. Jak si s touto novou přicházející érou poradí nicméně uvidíme sami, a to již brzy s prvním sčítáním výsledků kampaní.

Cílení na KW 

V souvislosti s cookieless budoucností bylo oživeno téma cílení na KW – rozdíly v nastavení pro vyhledávání a pro obsah. Klasické poučky cílení na klíčová slova, jak správně nastavit a kolik slov použít. Tedy, ve vyhledávání, co nejpřesnější klíčové slovo a v obsahu 5–10 klíčových slov (jednoslovných výrazů). 

Cílení na B2B

Všichni víme, že cílení na B2B je poměrně složitá věc. Rozhodovací proces je delší, o konverzi ve finále rozhoduje někdo jiný než ten, kdo reklamu vidí a pokud ke konverzi vůbec dojde, je poměrně těžko měřitelná. Z toho důvodu spousta firem cíle neměří a nepracují s ROPO efektem. Vyslechli jsme si zajímavý pohled na věc, jak spojit Sklik společně s RTB a tím vytvořit efektivní kampaň. Nejdůležitější sdělení ale bylo, že v první řadě je dobré využít Sklik a pak teprve doplnit RTB.

Sklik nabízí možnost cílit v Zájmech o koupi přímo na B2B, publikum je vybíráno z návštěv na Firmy.cz. RTB nabízí možnost cílení na drobné podnikatele, vertikála podnikatel business a další. I v B2B reklamě musíme pracovat s  emocemi, stále přeci jen komunikujeme s lidmi. Osobu na druhé straně musí produkt nebo služba natolik emotivně nadchnout, aby ho dokázala prodat při schvalovacím kolečku s vedením.

Novinky, které se chystají! 

Tady budeme trochu opatrní – některé novinky slýcháme, že budou letos na podzim již několikátým rokem. Tedy, z některých máme velkou radost, ale stále se neradujeme předčasně. 

Těšíme se na: 

  1. Možnost srovnání více období v grafu i tabulce i procentuální změnou! 
  2. O možnosti cílení na emailové adresy, jsme se již zmínili 
  3. Nový typ dynamického retargetingu, který bude vycházet z hledání na zboží 
  4. Správa zboží a Skliku v jednom reklamním systému
    •  Sjednocení aukce pro inzerenty (jednodušší bidding) 
    • Jednotné statistiky 
    • Vyšší výkon a objem pro inzerenty 
    • Jednotná fakturace a další 
  5. Znovu přislíben Export z Google Ads Editoru rovnou do Skliku 

Na letošním Sklik expert fóru jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací. Osobně nás nejvíce zaujali informace týkající se cookieless budoucnosti a těšíme se, které oznámené novinky budou v nejbližší době v Skliku realizovány. Budeme vás informovat.

Pokud se vám článek líbil a zdál se vám přínosný, budeme rádi za jeho sdílení 🤗 

Štítky:

Kategorie:

Marketing

Kategorie:

Marketing
Menu