Marketing

Začínáme s online marketingem – 1. díl

S pojmem slova „marketing“ se setkáváme dnes a denně. Někdo při zaslechnutí tohoto slova startuje jako býk na červenou, jiní jsou si zase ochotni přiznat, že s marketingem potřebují pomoci. Právě proto jsme se rozhodli, že sepíšeme „příručku“, chcete-li návod, který komukoliv s marketingem v začátcích jistě pomůže.

Během naší práce se setkáváme s klienty věnujícím se různým druhům podnikání, ale i přesto na začátku spolupráce řešíme vždy to samé. Zjišťujeme, jaké služby, nástroje a profily klient při sebeprezentaci na internetu využívá, jak s nimi pracuje, a hlavně kdo k nim má vlastně přístup. Tady pro vás máme hned jedno důležité doporučení.

Vždy si jednotlivé profily nebo služby zakládejte sami
(nebo s pomocí někoho třetího, ale na vaši společnost)

Stále častěji se setkáváme s klienti, kteří nemají nebo neznají přístupové údaje ke svým účtům. Jak je to možné? Protože jim je zakládal někdo jiný, například bývalá spolupracující agentura nebo zaměstnanec, který již ve firmě nepracuje. Stejně jako ve svém podnikání, nežijete pouze přítomností, myslete tak i při vstupu do online marketingu. Svým klientům vždy doporučujeme, aby si účty zakládali sami, jelikož ne vždy je agentura, se kterou se rozhodli například ukončit spolupráci, ochotna účty předat (u některých služeb to ani není možné) zpět klientovi. Velkou výhodou jste-li vlastníky například vlastních inzertních účtů také je, že máte naprostý přehled, zda agentura využila celou vaši investici do kreditu tak, jak měla.

K inzerci je nutné založit účet

Než se začneme věnovat samotné reklamě, musíme založit účet, bez kterého to nepůjde. Zpravidla postačí již existující emailová adresa nebo doporučujeme vytvořit si e-mail určený přímo pro tyto potřeby například [email protected].

Vybranou emailovou adresu pak zaregistrujte u společnosti Google a Seznam.cz. A pozor, vystačíte si s jednou emailovou adresou pro obě služby. Není nutné registrovat společně se službou také nové emailové adresy. A že nevíte jak na to? Podívejte se na návody, které jsme pro vás připravili:

Katalogy firem

Jsou katalogy firem k něčemu dobré? To je správná otázka, ale jestli někde můžete být a nic vás to nebude stát, tak je dobré si položit otázku, proč tam nebýt? Kde stojí za to určitě být je Google Business, což je katalog firem a míst společnosti Google. Díky tomu vás budou moci zákaznici snadno najít nejen ve vyhledávači, ale i například v Google Mapách. Což jistě ocení vaši klienti, kteří k vám budou mít namířeno. Jak zaregistrovat svou firmu u společnosti Google se dočtete v našem návodu krok po kroku.

Podobný katalog firem provozuje také společnost Seznam.cz a jak jistě tušíte, jedná se o Firmy.cz. Ve srovnání s Googlem se liší v jedné věci. U společnosti Google si nelze profil nijak vylepšit, například připlacením možností zařazení do více kategorií apod. U společnosti Seznam je základní profil zdarma, pokud ale nechcete na svém profilu cizí, často i konkurenční reklamy, musíte si za to připlatit. Stejně tak se dá připlatit, jak jsem již zmínil, i zařazení do více kategorií. Jak moc se vyplatí si připlatit již záleží na druhu podnikání, oboru atd. V některých oborech to smysl má a v některých naopak ne. Samotný základní profil je tedy zdarma, a proto jeho využití doporučujeme. Návod jak zápis na Firmách.cz vytvořit se můžete dočíst v našem návodu (odkaz najdete pod tímto článkem).

Závěr

To by v dnešním díle bylo vše. V dalším se budeme věnovat službám společnosti Google, bez kterých se v marketingu neobejdete a doporučíme vám i vychytávky, které zajisté oceníte. Máte otázku a nenašli jste na ni v tomto článku odpověď? Napište mi.

Štítky:

Kategorie:

Marketing

Štítky:

Kategorie:

Marketing