Marketing

Proč cílit reklamu na mobilní zařízení a kampaně dělit?

Rozhodli jste se do seznamu svých marketingových aktivit zapojit také mobilní reklamu? Pak pokračujte ve čtení tohoto článku, kde si vysvětlíme, jak mobilní reklama funguje. Upřesníme si, jaké kroky je třeba podniknout, aby nám tento zdroj návštěvnosti přinesl co nejlepší výsledky.

Začněte na webu!

Ano – abychom mohli naplno využít reklamu pro mobilní telefony je třeba mít jistotu, že se váš web bude na obrazovce mobilu zobrazovat správně. Písmenka budou dostatečně veliká, tlačítka funkční a obrázky se budou měnit dle velikosti displeje. Je tedy Váš web tzv. responzivní?

Cílení – buďte jako sniper!

Pokud máte optimalizované stránky pro mobilní telefony a investujete do reklamy, je dobré se zamyslet i nad rozdělením kampaní. V tomto případě podle zařízení – tedy na uživatele počítačů a mobilů. Ideální je tedy mít kampaně rozdělené cílením zvlášť na mobil a na počítač – různé počty hledání a v některých případech i různá cena za proklik. Lépe se pak budou kampaně optimalizovat a vyhodnocovat.

TIP!

Jestli je pro vás vhodné kampaně rozdělit se dozvíte například nově v Skliku u každé kampaně v záložce Zařízení. Pokud máte dostatek zobrazení na mobilech, a výsledky vypadají slibně, doporučuji kampaň rozdělit a optimalizovat zvlášť. A to jak ve vyhledávání, tak i v obsahu. Na mobilech se totiž zobrazují jiné rozměry bannerů, například banner 970×310 by se měl zobrazovat pouze na počítačích, ale za zkušenosti víme, že se zobrazuje i na mobilech jako pop-up banner v dolní části stránek a má neuvěřitelné CTR (bohužel většina kliknutí jsou zcela neefektivní – podle výsledků z Google Analytics). To je další důvod proč kampaně rozdělit – lépe si ohlídáte jejich zobrazování a efektivnost. Co se týče Google Ads, tam jednoznačně doporučuji vyloučit z cílení mobilní aplikace, většinou se na nich prokliká 90 % rozpočtu a zcela bez efektu.

Proč byste neměly vynechat mobilní reklamu?

Mobily jsou prakticky stále po ruce a čím dál více se technologie přizpůsobuje uživatelům, kteří chtějí být online, nakupovat, číst si, prohlížet fotky, dívat se na videa, prostě dělat vše přesně kdy chtějí a kde chtějí, a to jim umožňuje právě chytrý telefon s mobilními daty.

Ptáte se proč?

Uživatelů mobilních zařízení neustále přibývá, mladší generace už ani tolik nepoužívají počítač jako spíš mobil, který mají neustále při ruce a většinou i s mobilním připojením. Tzn., že mohou nakupovat opravdu kdekoliv… představu již necháme na vás.

Mně osobně už se několikrát stalo, že jsem seděla s přáteli, bavili jsme se o skvělém víně, které jsem ochutnala na poslední dovolené a přátelé se ptali „jéé, jak se jmenuje, kde se dá koupit…?“ V tu chvíli jsem sáhla po telefonu a zadala do vyhledávání název vína, zda se vůbec ještě dá koupit. Na první dobrou mi vyběhly fotografie a samozřejmě i reklama na ten konkrétní druh vína s cenou a hlavně prodejci. Rovnou jsem ho mohla objednat, aby nechybělo při dalším společném setkání. Takových příběhů je jistě mnoho, ostatně, píše je život 🙂

Kdyby e-shop neměl nastavenou reklamu na mobilní telefony nebo neměl optimalizované stránky, neobjednala bych tam, protože bych s tím musela strávit víc času. Takhle se celý čas zkrátil na maximum 5 minut a vše proběhlo „na první dobrou“.

Jestli sami nakupujete nebo hledáte informace na mobilu, tak víte, co na vás dobře působí. Zkuste tomu přizpůsobit i vaše stránky a reklamu. Uvidíte, že to pomůže. 😉

Líbil se vám článek? Řekněte o něm vašim přátelům.

Štítky:

Kategorie:

Marketing

Štítky:

Kategorie:

Marketing