Marketing

Recyklované vánoční reklamy? Ano! Ale s pravidly

Ukážeme vám, jak postupovat, když chcete obnovit kampaně z loňského roku. Protože i „recyklace“ musí mít svůj řád.

Například v loňském roce jste měli spuštěny vánoční kampaně, se kterými jste byli spokojeni. Kampaně jste po Vánocích pozastavili a teď byste je chtěli znovu využít. Věřte, že jen spustit je nestačí.

A protože víme, že spousta z vás řeší sezónní kampaně, rozhodli jsme se s Jirkou vybrat pro vás ta nejdůležitější doporučení. Na co byste neměli zapomenout před jejich opětovným spuštěním?

5 + 1 nejdůležitějších věcí pro každého

  1. Zkontrolovat aktuálnost nabízeného sortimentu v kampaních — v kampaních můžete mít loňské modely, které již nejsou skladem
  2. Zkontrolovat, zda inzeráty vedou na správné stránky — doporučuji použít k tomu online google nástroj nebo mini program Xenu – zkontroluje, zda cílové URL adresy nevedou na neexistující stránky nebo zda nejsou přesměrovány
  3. Zkontrolovat, zda také odkazy na podstránky vedou na správné stránky — Často opomíjená kontrola rozšíření reklam, která ale může v konečném důsledku mít zásadní vliv na kampaně
  4. Pokud máte retargeting/remarketing, určitě zkontrolovat, zda se načítají publika — pokud jste dělali nějaké úpravy na webu, tak i zda je kód správně nasazený
  5. Zkontrolovat aktuálnost inzerátů — v inzerátu můžete mít uvedeno, že aktuální slevy jsou 20 %, letos ale nedáváte slevy, místo toho jste schopní zboží ke klientovi dopravit do 24 hodin od objednání
  6. Zapracovat do kampaní novinky, které mohou výrazně zvýšit výkon kampaní – aktuálně jsou to např.:

Sklik

  • ETA inzeráty (rozšířené inzeráty, které fungují od loňského roku)
  • Kombinovaná reklama (obrázek, logo a text – nahrazuje v obsahu textové inzeráty, které seznam přestává podporovat)
  • Branding (obsahový banner – více v článku Branding — novinka pro podporu značky v Skliku)

Google Ads

  • Nový typ rozšířených inzerátů (zapracovaný 3. nadpis a 2. popisný řádek)
  • 90-ti znakový popisek u inzerátů
  • Text popisků u odkazů na podstránky (pokud chybí, Google na to prozatím upozorňuje)

Co navíc zkontrolovat, pokud jste internetový obchod

Sklik

  • Zda je správně načtený feed
  • Zda máte nasazený rozšířený RTG kód pro cílení DRTG na kategorie
  • Nastavení Produktových inzerátů
  • Nastavení Dynamického retargetingu – na produkty i kategorie

Google Ads

  • Zkontrolovat feed v Merchant Center
  • Nastavení PLA
  • Nastavení Dynamického remarketingu

Kontrolou a přenastavením to nekončí

Vše jste zkontrolovali, zdárně nastavili a kampaň je spuštěná. Nepřináší Vám kampaň kýžený výsledek? Jednou z mnoha možností, proč tomu tak je, je fakt, že kampaň byla dlouhou dobu vypnutá a nastavené ceny za proklik i rozpočty, které byly zoptimalizované na loňský rok již nejsou dostačující. Je proto potřeba, zhruba po týdnu kampaně projít, v případě potřeby navýšit maximální cenu za proklik a hlavně neustále prohlížet vyhledávací dotazy a doplňovat vylučující klíčová slova, která jsou stěžejní pro kvalitu inzerce.

Aby kampaně dobře fungovali, je třeba se jejich úpravě věnovat průběžně.

Závěrem

Z praxe víme, že rozhodně není špatně opakovaně spouštět sezónní kampaně (někdy je to dokonce nutnost a výhodnější než vytvářet kampaně nové). V různých částech roku je pro potencionální klienty důležité nebo užitečné jiné zboží a tomu byste měli své reklamy přizpůsobit. Je ale důležité držet krok s vývojem v reklamních systémech a doplňovat novinky do kampaní.

Pokud si nevíte s úpravami rady, obraťte se na nás. Kampaně pro vás rádi zaktualizujeme.

Štítky:

Kategorie:

Marketing

Štítky:

Kategorie:

Marketing