Ukážeme vám, jak postupovat, když chcete obnovit kampaně z loňského roku. Protože i „recyklace“ musí mít svůj řád.
Například v loňském roce jste měli spuštěny vánoční kampaně, se kterými jste byli spokojeni. Kampaně jste po Vánocích pozastavili a teď byste je chtěli znovu využít. Věřte, že jen spustit je nestačí.
A protože víme, že spousta z vás řeší sezónní kampaně, rozhodli jsme se s Jirkou vybrat pro vás ta nejdůležitější doporučení. Na co byste neměli zapomenout před jejich opětovným spuštěním?
5 + 1 nejdůležitějších věcí pro každého
- Zkontrolovat aktuálnost nabízeného sortimentu v kampaních — v kampaních můžete mít loňské modely, které již nejsou skladem
- Zkontrolovat, zda inzeráty vedou na správné stránky — doporučuji použít k tomu online google nástroj nebo mini program Xenu – zkontroluje, zda cílové URL adresy nevedou na neexistující stránky nebo zda nejsou přesměrovány
- Zkontrolovat, zda také odkazy na podstránky vedou na správné stránky — Často opomíjená kontrola rozšíření reklam, která ale může v konečném důsledku mít zásadní vliv na kampaně
- Pokud máte retargeting/remarketing, určitě zkontrolovat, zda se načítají publika — pokud jste dělali nějaké úpravy na webu, tak i zda je kód správně nasazený
- Zkontrolovat aktuálnost inzerátů — v inzerátu můžete mít uvedeno, že aktuální slevy jsou 20 %, letos ale nedáváte slevy, místo toho jste schopní zboží ke klientovi dopravit do 24 hodin od objednání
- Zapracovat do kampaní novinky, které mohou výrazně zvýšit výkon kampaní – aktuálně jsou to např.:
Sklik
- ETA inzeráty (rozšířené inzeráty, které fungují od loňského roku)
- Kombinovaná reklama (obrázek, logo a text – nahrazuje v obsahu textové inzeráty, které seznam přestává podporovat)
- Branding (obsahový banner – více v článku Branding — novinka pro podporu značky v Skliku)
Google Ads
- Nový typ rozšířených inzerátů (zapracovaný 3. nadpis a 2. popisný řádek)
- 90-ti znakový popisek u inzerátů
- Text popisků u odkazů na podstránky (pokud chybí, Google na to prozatím upozorňuje)
Co navíc zkontrolovat, pokud jste internetový obchod
Sklik
- Zda je správně načtený feed
- Zda máte nasazený rozšířený RTG kód pro cílení DRTG na kategorie
- Nastavení Produktových inzerátů
- Nastavení Dynamického retargetingu – na produkty i kategorie
Google Ads
- Zkontrolovat feed v Merchant Center
- Nastavení PLA
- Nastavení Dynamického remarketingu
Kontrolou a přenastavením to nekončí
Vše jste zkontrolovali, zdárně nastavili a kampaň je spuštěná. Nepřináší Vám kampaň kýžený výsledek? Jednou z mnoha možností, proč tomu tak je, je fakt, že kampaň byla dlouhou dobu vypnutá a nastavené ceny za proklik i rozpočty, které byly zoptimalizované na loňský rok již nejsou dostačující. Je proto potřeba, zhruba po týdnu kampaně projít, v případě potřeby navýšit maximální cenu za proklik a hlavně neustále prohlížet vyhledávací dotazy a doplňovat vylučující klíčová slova, která jsou stěžejní pro kvalitu inzerce.
Aby kampaně dobře fungovali, je třeba se jejich úpravě věnovat průběžně.
Závěrem
Z praxe víme, že rozhodně není špatně opakovaně spouštět sezónní kampaně (někdy je to dokonce nutnost a výhodnější než vytvářet kampaně nové). V různých částech roku je pro potencionální klienty důležité nebo užitečné jiné zboží a tomu byste měli své reklamy přizpůsobit. Je ale důležité držet krok s vývojem v reklamních systémech a doplňovat novinky do kampaní.
Pokud si nevíte s úpravami rady, obraťte se na nás. Kampaně pro vás rádi zaktualizujeme.